TELESNÁ VÝCHOVA 

Zahraj sa s nami tieto hry:

Pasca na myši
Jedno družstvo – pasca – stojí v kruhu a drží sa za ruky. Druhé – myši – stoja vonku. Kruh vzpaží a myši behajú dnu a von. Na znamenie kruh pripaží a ide do drepu. Myši v kruhu sú chytené a stávajú sa kruhom. Pokračuje sa, kým všetky myši nie sú chytené. Potom sa družstvá vymenia.


Maják

Jeden zo žiakov je maják. Postaví sa na vyvýšené miesto a pomaly sa otáča. Hráči štartujú z iného miesta, ktoré "maják" nevidí. Snažia sa dostať k "majáku" – dotknúť sa ho. Keď "maják" uvidí hráča, povie jeho meno a ten sa musí vrátiť na štart a môže ísť znova. Prví traja, ktorí sa dotknú "majáku", získajú bod. Hrá sa viackrát.

Kŕmenie vtákov
Žiaci sú rozdelení do družstiev s rovnakým počtom detí. V strede hracej plochy sú predmety - potrava pre vtákov. Na povel vybieha z každého družstva jeden hráč a prinesie jeden predmet. Po návrate vybieha druhý hráč. Víťazom sa stáva družstvo s vyšším počtom predmetov.

Podliezaná
Jeden (alebo viacerí žiaci) naháňajú ostatných. Koho sa dotknú,  ten musí ostať na mieste a roznožiť. Žiak sa môže opäť zapojiť do hry, len ak ho iný žiak podlezie a oslobodí ho. Hra končí vtedy, keď sú všetci chytení (po uplynutí dohodnutého času, po chytení stanoveného počtu žiakov a pod.).

Kubo povedal
Vedúci vydáva pokyny na rôzne cviky. Deti ich plnia len vtedy, ak sa začínajú
slovami "Kubo povedal ...", napr. "Kubo povedal, sadnite si!". Na tento povel
si deti sadnú. Ak pokyn nezačína slovami "Kubo povedal ...", tak ho deti
nevykonajú, napr. "Vstaňte!". Kto sa nepomýli získava bod. Vyhráva ten, kto
získa najviac bodov.


Lietadlá
Družstvo je na štartovacej čiare vedľa seba v drepe. Znázorňujú lietadlá
na letisku. Pred družstvom je vyznačená trasa letu. Na povel vyštartujú prví
členovia družstva, ostatní ostávajú v drepe. Po preletení dráhy sa zaradí
na miesto do drepu a štartuje ďalšie "lietadlo". Víťazí družstvo, ktorého
členovia sa skôr vystriedajú.
Obmena: lietadlá môžu letieť v zástupe všetky, môžu voľne krúžiť v priestore
a dodržať predpísané figúry, menšie deti môžu znázorňovať včely, ktoré
zbierajú peľ alebo čmeliakov na lúke.


Štafetové zbieranie čísel

Kartičky s číslami 1-30 (toľko sád, koľko je družstiev) schováme v lestnatom
poraste alebo na lúke s rozmermi asi 10x10 m. Družstvá sa postavia
do zástupu, na povel vybiehajú po jednom a hľadajú kartičky. Začínajú hľadať
číslo 1, potom číslo 2, až po posledné číslo. Po nájdení čísla beží ďalší hráč
z družstva a hľadá číslo o 1 vyššie. Pri hľadaní si hráči môžu všímať aj ostatné
čísla a radiť spoluhráčom. Víťazí družstvo, ktoré skôr vyzbiera všetky kartičky.


Čísla na chrbte, na ruke
Každý hráč dostane na chrbát alebo ruku (podľa dohody) číslo, ktoré sa
pripevní na odev alebo sa napíše fixkou. Úlohou je zistiť čísla ostatných
a zároveň nedovoliť zistenie svojho čísla. Hráči si čísla nemôžu zakrývať,
ani nemôžu stáť pri stene.